.:. بید قرمز .:.

می نویسم تا فراموش نکنم، که بوده ام.

.:. بید قرمز .:.

می نویسم تا فراموش نکنم، که بوده ام.

همکلاسی

امروز بعد از 10 سال یکی از همکلاسی های دوره راهنماییم رو دیدم. کلی  حرف زدیم از بچه های هم دوره ایم مون گفتیم.  اینکه هر کدومشون کلی به مدارج عالی رسیدن یا اینکه از ایران رفتن. بهش می گم انگاری فقط ما از بقیه عقبیم می گه: اره بابا ما و بچه های کلاسمون هیچ پخی نشدیم! البته ما هم می رسیم به اون مراحل. گاماس گاماس! ولی با همه این اوصاف کلی روحیه ام عوض شد. بالاخره زندگیه دیگه، بالا و پایین زیاد داره این دیگه هنر ماست که چطوری مشکلات رو حل کنیم یا باهاشون کنار بییایم. البته دید ما هم تو حل مشکلات خیلی مهمه.

           

السلام علیک یا سید الشهدا

عیدتون مبارک...

پ.ن: عکس رو از اینجا بر داشتم. 

زندگی

این که قدیمیا گفتن جوونی به دله،الحق و الانصاف که درست گفتن. خیلی وقتها شده که خودم تو اوج جوونی احساس پیری کردم و بالعکس یه سری از پیرها رو دیدم که این قدر زنده دلن که از خودم خجالت کشیدم که اسم جوون رو یدک می کشم!

این نیز بگذرد...

 

مبعث

مبعث پیغمبر اسلام بر همه مسلمین جهان مبارک.

حمام علی قلی اقا

دیروز با یکی از دوستام رفتم حمام باستانی علی قلی آقا. این حمام واقع در خیابان مسجد سید هست.حمامی کهفکر کنم تا حدود ۳۰ یا ۴۰ سال پیش هم مردم محله ازش استفاده می کردن. چند ساله که به این حمام رسیدگی کردن و الان جزء یکی از آثار باستانی اصفهانه.متاسفانه نتونستم خیلی عکس بگیرم چون در کمال تعجب با وجود اینکه از قبل باتری های دوربین رو شارژ کرده بودم ولی شارژ نداشت! فقط چند دقیقه مختصر تونستم تو یکی از مغازهای نزدیک حمام شارژشون کنم.  و چند تا عکس بگیرم که گذاشتم اینجا. مجسمه هایی که می بینین نمادی از مردم اون موقع تو حمام هستش. یه نکته خیلی جالب برای من این بود که اون موقع چه قدر از نظر روانشناسی هم به آرامش مردم اهمیت می دادن. تو حمام یه قسمتی به نام آبسره(به ضم سین) که از این قسمت آب می یومده و از این حرکت آب هم برای ماساژ دادن استفاده می کردن و هم صدای آب آرامش بخش بوده برای اینکه اگه کسی تو حمام تنهاس وهم اونو نگیره و نترسه.

 

 

 

 

                                                    آبسره

پ.ن۱: کیفیت عکس ها اصلا خوب نیست؛ دیگه شما به بزرگواری خودتون ببخشین.

پ.ن۲: بعضی از دوستان درباره پینگ پرسیده بودن و گفته بودن که نمیدونم چیه. من سعی می کنم در باره این موضوع و نحوه کار با بلاگ رولینگ یه مطلب بذارم تو وبلاگ.

 

پینگ

چند روزه بعضی از وبلاگ ها الکی پینگ می شه! بدون اینکه مطلب جدیدی توشون باشه. واقعاْ یه عده از آدمها این قدر بی کارن که وبلاگهای بقیه رو پینگ کنن؟! نمی دونم اینا از این کار چه لذتی می برن. من بهشون توصیه می کنم این عمل پینگ رو برای اون دسته از دوستانی انجام بدن که وبلاگ هاشون را با وجود مطلب جدید هم پینگ نمی کنن، که لا اقل یه کار ثواب هم کرده باشن!